Edukačný softvér
v matematike
matematika
EDiF - edukácia dištančnou formou

1 Edukačný softvér v matematike

matematika

Priebežné vzdelávanie (PV) umožní účastníkom nadobudnúť nové zručnosti a návyky pri práci s dostupným edukačným softvérom zameraným na matematiku, oboznámiť sa s možnosťami jeho využitia v edukačnom procese.

Cieľová skupina: učitelia matematiky na ZŠ a SŠ
Rozsah: 60 hodín / trojmesačný kurz
Spôsob realizácie: kombinácia prezenčnej a dištančnej formy
Požiadavky: prístup k internetu (1-2x týždenne), dostupná e-mailová schránka.

Ako prebieha štúdium

Tematické zameranie kurzu Edukačný softvér v matematike (ESOM):

  • Úvodné stretnutie
    • úvodné informácie o dištančnom vzdelávaní, o projekte EDIF a o podpore ESF tomuto projektu,
    • popis základného prostredia a možností jeho využitia ako účastníka programu,
    • práca s ponukou a nástrojovými možnosťami prostredia určenými pre účastníkov,
  • Softvér využiteľný v práci učiteľa a pedagóga
    • základná charakteristika a rozdelenie softvérov využiteľných v práci učiteľa a pedagóga
  • Textový editor v práci učiteľa
    • využitie textového editora v práci učiteľa matematiky - vedenie pedagogickej dokumentácie, možnosti hromadnej korešpondencie,
    • využitie textového editora na hodinách matematiky - práca s objektmi (tabuľky, obrázky) a editorom rovníc, tvorba a využitie hypertextových pracovných listov v matematike
  • Prezentácia
    • základné pravidlá tvorby prezentácie, nelineárne štruktúrované prezentácie, práca s multimédiami a ich využitie v prezentáciách,
    • využitie prezentácie na hodinách matematiky - tvorba demonštračných a interaktívnych prezentácií k jednotlivým tematickým celkom.
  • Tabuľkový procesor
    • základná charakteristika prostredia tabuľkového procesora,
    • využitie tabuľkového procesora v práci učiteľa matematiky - výbery a filtrovanie údajov, výpočty pomocou vzorcov a funkcií, grafické zobrazenie číselných údajov,
    • využitie na hodinách matematiky základnej a strednej školy - interaktívne zošity a testy.
  • Cabri geometria
    • základná charakteristika prostredia dynamickej geometrie Cabri II+,
    • využitie dynamickej geometrie na hodinách matematiky učiteľom - demonštračné výkresy, dynamické webové stránky,
    • využitie dynamickej geometrie na hodinách matematiky žiakom - konštrukčné úlohy, zhodné a podobné zobrazenia, tvorba hypotéz, výpočty vo výkresoch, trigonometria, planimetria, stereometria, analytická geometria a grafické riešenia slovných úloh.
  • Derive
    • základné informácie o práci v matematickom programovacom prostredí Derive 5
    • možnosti využitia Derive na hodinách matematiky učiteľom - príprava interaktívnych pracovných listov pre žiakov a študentov,
    • možnosti využitia Derive na hodinách matematiky pre žiakov - riešenie algebraických, optimalizačných, štatistických úloh a úloh s geometrickým zobrazením riešenia.
  • Internet
    • vyhľadávanie, sťahovanie a práca s voľne šíriteľným edukačným softvérom, práca s internetom, súčasná ponuka na edukačného softvéru na internete.
  • Tvorba vlastného projektu - samostatná práca účastníkov programu
  • Záverečné pohovory
    • Záverečné stretnutie venované prezentácii projektov účastníkov a záverečnému vyhodnoteniu modulu.

Prihlasovanie na tento kurz sa skončilo.

Keďže kapacita tohto kurzu pre školský rok 2007/2008 sa naplnila, bola ukončená registrácia nových účastníkov pre tento školský rok.

© 2006-2008 EDiF: E-learning, Dištančné vzdelávanie, MPC Prešov. Projekt je spolufinancovaný z Európskeho sociálneho fondu